Za naročila nad 45 € dobite BREZPLAČNO dostavo!!!

Pogoji in določila

Splošni pogoji poslovanja

Spletna trgovina https://www.leonarto.si/

I. Identifikacija trgovca

1.1. Ti splošni pogoji poslovanja (v nadaljevanju »SPP«) urejajo pravna razmerja med družbo

 

Ime podjetja: ART 2 ART sro .
Registrirani sedež: Strojárska 2949/110, Snina 069 01, Slovaška

Vpisano v trgovinski register Okrožnega sodišča v Prešovu, oddelek Sro , številka vložka 42225/P,
ID družbe: 53783999

DDV številka: 2121496498

ID za DDV: SK2121496498
Bančni račun: SK95 7500 0000 0040 2911 0519

Prodajalec je plačnik davka na dodano vrednost

 

(v nadaljevanju »prodajalec« ali »trgovec«) in vsaka oseba, ki je kupec izdelkov, ki jih prodajalec ponuja na svoji spletni strani, in ki deluje v vlogi potrošnika v smislu drugih določb teh splošnih pogojev poslovanja in ustreznih zakonov, ki opredeljujejo potrošnika, v okviru veljavne zakonodaje Slovaške republike, zlasti naslednjih zakonov: Zakon št. 108/2024 Zb. o varstvu potrošnikov in o spremembah nekaterih zakonov, s spremembami in dopolnitvami , Zakon št. 40/1964 Zb . Civilni zakonik, s spremembami in dopolnitvami.

 

1.2. Prodajalčev e-poštni naslov in telefonski naslov sta:

 

E-pošta: art2artsro@gmail.com

Telefonska številka: 0907080934

 

1.3. Naslov za pošiljanje pritožb in odstopov od pogodb je:

 

ART 2 ART sro ., Komenského 2836/79, 06901 Snina, Slovaška republika

 

II. Opredelitev izrazov

 

2.1. Za namene teh splošnih pogojev poslovanja Trgovec v skladu z Zakonom št. 108/2024 Zb ., s spremembami in dopolnitvami, navaja in opredeljuje naslednje izraze:

 

2.2 Pogodba, sklenjena na daljavo, je pogodba med trgovcem in potrošnikom, dogovorjena in sklenjena izključno prek enega ali več sredstev komunikacije na daljavo brez sočasne fizične prisotnosti trgovca in potrošnika, zlasti z uporabo spletnega vmesnika, elektronske pošte, telefona, faksa, poštnega seznama ali kataloga ponudb.

 

2. 3. Trgovec (v nadaljnjem besedilu tudi »prodajalec«) je oseba, ki v zvezi s potrošniško pogodbo, obveznostjo, ki iz nje izhaja, ali v poslovni praksi deluje v okviru svoje poslovne dejavnosti ali poklica, tudi prek druge osebe, ki deluje v njenem imenu ali za njen račun.

 

2.4. Potrošnik je fizična oseba, ki v zvezi s potrošniško pogodbo, obveznostjo, ki iz nje izhaja, ali poslovno prakso ne deluje v okviru svoje poslovne dejavnosti ali poklica.

 

2.5. Potrošniška pogodba je vsaka pogodba, ne glede na pravno obliko, sklenjena med trgovcem in potrošnikom.

 

2.6. Izraz Spletna trgovina je enak izrazom Elektronska trgovina in izrazu Spletno mesto.

2.7. Kupec je vsaka oseba (fizična ali pravna oseba), ki je oddala naročilo, predvsem z uporabo spletne strani prodajalca ali drugih sredstev komunikacije na daljavo.

2.8. Trajni nosilec podatkov pomeni sredstvo, ki potrošniku ali trgovcu omogoča shranjevanje informacij, naslovljenih na potrošnika ali trgovca, za obdobje, ki ustreza namenu teh informacij, in na način, ki omogoča njihovo nespremenjeno reprodukcijo in uporabo v prihodnosti, zlasti dokument, e-pošta, ključ USB, CD, DVD, pomnilniška kartica in trdi disk računalnika.

2.9. Izdelek je predvsem blago, storitev, digitalno vsebina.

 

2.10. Storitev je zlasti vsaka dejavnost ali uspešnost, ki je ponujeno ali zagotovljeno potrošniku.

 

2.11. Blago je katero koli material premični stvar.

 

III. Osnovne določbe

3.1. Ti splošni pogoji poslovanja urejajo pravna razmerja med kupci, ki so potrošniki, in trgovcem.

3.2. Za pogodbena razmerja (kot tudi druga pravna razmerja, ki lahko izhajajo iz pogodbenega razmerja) s kupci, ki ne nastopajo v vlogi potrošnikov, veljajo določbe Zakona št. 513/1991 Zb., Trgovinski zakonik, s spremembami in dopolnitvami.

IV. Naročilo izdelka – sklenitev kupoprodajne pogodbe

 

4.1. Predlog za sklenitev kupoprodajne pogodbe s strani Kupca je oddaja naročila za izdelke s strani Kupca, izvedena predvsem z uporabo spletne strani Trgovca ali drugih sredstev komunikacije na daljavo.

 

4.2. Kupoprodajna pogodba med Kupcem in Trgovcem je sklenjena z dnem, ko Trgovec Kupcu izroči potrdilo o prejemu naročila, ki ga je Kupec ustvaril v skladu s točko 4.1 teh Splošnih pogojev poslovanja (elektronsko na Kupčev elektronski naslov, ki ga je Kupec izbral v postopku ustvarjanja naročila).

V. Trajanje kupoprodajne pogodbe

5.1. Kupoprodajna pogodba se sklene za določen čas in preneha veljati zlasti z izpolnitvijo vseh obveznosti prodajalca in kupca. Zlasti z dobavo in plačilom izdelkov v skladu s sklenjeno kupoprodajno pogodbo. Ta določba ne vpliva na pravice kupca glede zakonske odgovornosti trgovca za napake na izdelkih.

VI. Nakupna cena Informacije o nakupni ceni

 

6.1. Cena izdelkov, naročenih prek spletne strani prodajalca (v nadaljevanju » kupna cena «), je navedena ločeno za vsak izdelek in velja v trenutku, ko kupec odda naročilo.

 

6.2. Nakupna cena izdelkov, navedenih na spletni strani prodajalca, je skupna cena izdelkov, vključno z vsemi davki, in je jasno navedena na spletni strani prodajalca.

VII. Dobava izdelkov

7.1. V primeru, da je kupec kot način plačila naročila izbral plačilo po povzetju, je prodajalec dolžan izpolniti naročilo in kupcu dostaviti izdelke najkasneje v 60 dneh od dneva sklenitve kupoprodajne pogodbe v skladu s točko 4.2 in naslednjimi temi Splošnimi pogoji poslovanja.

7.1.1. Če je kupec izbral način plačila naročila, ki ni plačilo po povzetju, je prodajalec dolžan izpolniti naročilo in kupcu dostaviti izdelke najkasneje v 60 dneh od datuma sklenitve kupoprodajne pogodbe v skladu s točko 4.2 in naslednjimi temi Splošnimi pogoji ter plačilo celotne cene naročila prodajalcu. Če sta izpolnjena oba pogoja iz točke 7.1.1. teh Splošnih pogojev (tj. če je bila kupoprodajna pogodba sklenjena in je bila prodajalcu plačana celotna cena naročila ), je prodajalec dolžan kupcu dostaviti izdelke najkasneje v 60 dneh od datuma izpolnitve obeh pogojev.

Običajni rok, v katerem prodajalec odpremi izdelke, je 1 do 2 delovna dneva od datuma sklenitve kupoprodajne pogodbe oziroma 1 do 2 delovna dneva od datuma plačila celotne cene naročila prodajalcu.

VIII. Prenos lastništva

8.1. Lastninska pravica na prodanem artiklu in tveganje naključnega uničenja, naključnega poslabšanja in izgube artikla preide na kupca v trenutku izročitve.

 

IX. Načini plačila

9.1. Izdelke lahko na spletni strani prodajalca plačate na naslednje načine:

9.1.1 plačilo po povzetju – cena 1 evro

9.1.2. spletno plačilo prek plačilnega sistema GP Webpay - cena 0 Eur

9.1.3. plačilo z akontacijo ali nakazilom na račun prodajalca - cena 0 Eur

X. Dostava – načini prevoza izdelkov in cena za njihov prevoz

10.1 Nakupna cena izdelkov ne vključuje stroškov prevoza ali drugih stroškov, povezanih z dostavo izdelkov.

10.2. Načini prevoza in cena prevoza naročenih izdelkov:

10.2.1. Oblike prevoza:

10.2.1.1. Kurirska služba

10.2.1.2 Osebni prevzem

10.2.2. Cene pošiljanja:

10.2.2.1. Cena pošiljanja s kurirsko službo – cena 3,90 Eur

10.2.2.2. Cena v primeru osebnega prevzema – cena 0 Eur

XI. Odstop kupca od kupoprodajne pogodbe brez navedbe razloga

11.1. Potrošnik ima pravico odstopiti od pogodbe, sklenjene na daljavo, in od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, brez navedbe razloga v roku iz točk 12.1 do 12.3 člena XII teh Splošnih pogojev poslovanja, razen od pogodbe, katere predmet je:

11.2. Opravljanje storitve, če je bila storitev v celoti opravljena in se je opravljanje storitve začelo pred iztekom odstopnega roka z izrecnim soglasjem potrošnika in je potrošnik izjavil, da je bil ustrezno seznanjen, da z izjavo soglasja izgubi pravico do odstopa od pogodbe po tem, ko je bila storitev v celoti opravljena, če je potrošnik dolžan plačati ceno po pogodbi,

11.3. Dobava ali zagotavljanje izdelka, katerega cena je odvisna od gibanja cen na finančnem trgu, na katera trgovec ne more vplivati in ki se lahko zgodijo med odstopnim rokom,

11.4. Dobava blaga, izdelanega po specifikacijah potrošnika, ali blaga po meri,

11.5. Dobava blaga, ki se hitro kvari ali kvari,

11.6. Dostava blaga, pakiranega v zaščitni embalaži, ki zaradi varovanja zdravja ali higienskih razlogov ni primerna za vračilo, če je bila zaščitna embalaža po dostavi poškodovana,

11.7. Dobava blaga, ki se zaradi svoje narave po dostavi lahko neločljivo pomeša z drugim blagom,

11.8. Dobava alkoholnih pijač, katerih cena je bila dogovorjena ob sklenitvi pogodbe, pri čemer se njihova dobava lahko izvede najprej po 30 dneh in je njihova cena odvisna od gibanja tržnih cen, na katera trgovec ne more vplivati,

11.9. Izvajanje nujnih popravil ali vzdrževanja med obiskom potrošnika, ki jih je potrošnik izrecno zahteval od trgovca; to ne velja za pogodbo, katere predmet je opravljanje storitve, ki ni popravilo ali vzdrževanje, in za pogodbo, katere predmet je dobava blaga, ki ni rezervni del, potreben za izvedbo popravil ali vzdrževanja, če so bile pogodbe sklenjene med obiskom trgovca pri potrošniku in potrošnik tega blaga ali storitev ni naročil vnaprej,

11.10. Dobava zvočnih posnetkov, video posnetkov, avdiovizualnih posnetkov ali programske opreme v zaščitni embalaži, ki je bila po dostavi poškodovana,

11.11. Dostava periodičnih publikacij, razen dostave na podlagi naročniške pogodbe,

11.12. Blago, kupljeno na javni dražbi,

11.13. Opravljanje nastanitvenih storitev za namene, ki niso stanovanje, prevoz blaga, najem avtomobilov, opravljanje gostinskih storitev ali opravljanje storitev, povezanih s prostočasnimi dejavnostmi, če mora trgovec v skladu s pogodbo te storitve opraviti ob natančno dogovorjenem času ali v natančno dogovorjenem obdobju,

11.14. Dobava digitalnih vsebin, ki jih trgovec dobavi drugače kot na oprijemljivem nosilcu podatkov, če se je dobava digitalnih vsebin začela in je potrošnik pred iztekom roka za odstop od pogodbe izrecno soglasje dal za začetek dobave digitalnih vsebin, izjavil, da je bil ustrezno seznanjen, da z izjavo soglasja izgubi pravico do odstopa od pogodbe z začetkom dobave digitalnih vsebin, in je trgovec potrošniku potrdil v skladu z odstavkom 12. odstavka 17. člena ali odstavkom 13. odstavka 17. člena zakona št. 108/2024 Zb. o varstvu potrošnikov in o spremembah nekaterih zakonov, kakor je bil spremenjen , če je potrošnik dolžan plačati ceno po pogodbi.

XII. Uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo, in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca

12.1 Potrošnik lahko odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, tako da

a) 14 dni od datuma

prejem blaga s strani potrošnika v skladu s točko 12.4.

sklenitev pogodbe, katere predmet je opravljanje storitve,

sklenitev pogodbe za dobavo vode, ki ni namenjena prodaji v omejeni količini ali v določeni količini, in pogodbe za dobavo in odjem toplote,

sklenitev pogodbe o dobavi digitalne vsebine, ki jo trgovec dobavi drugače kot na oprijemljivem nosilcu podatkov,

b) 30 dni od datuma sklenitve pogodbe v primeru ali v povezavi z nenaročenim obiskom ali na ali v povezavi z prodajnim dogodkom.

12.2. Če je trgovec potrošniku posredoval posebne informacije o pravici potrošnika do odstopa od pogodbe v primeru pogodbe, sklenjene na daljavo, in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, šele naknadno, vendar najpozneje v 12 mesecih od začetka roka za odstop od pogodbe iz točke 12.1., lahko potrošnik odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, v roku

a) 14 dni od dneva, ko je trgovec dodatno izpolnil obveznost obveščanja, če je rok v skladu s točko a) točke 12.1. potekel, ali

b) 30 dni od datuma, ko je trgovec dodatno izpolnil obveznost obveščanja, če je rok v skladu s točko b) odstavka 12.1 potekel.

12.3. Če trgovec potrošniku ni posredoval posebnih informacij o pravici potrošnika do odstopa od pogodbe v primeru pogodbe, sklenjene na daljavo, in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, niti v skladu z odstavkom 12.2, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, v 12 mesecih po izteku roka v skladu z odstavkom 12.1.

12.4. Šteje se, da je potrošnik blago prejel v trenutku, ko potrošnik ali tretja oseba, ki jo je določil, razen prevoznika, prevzame vse dele naročenega blaga ali če

a) blago, ki ga potrošnik naroči v enem naročilu, se dostavi ločeno, v trenutku prejema blaga, ki je bilo dostavljeno nazadnje,

b) dobavi blago, sestavljeno iz več delov ali kosov, v trenutku prevzema zadnjega dela ali zadnjega kosa,

c) dobavlja blago večkrat v določenem časovnem obdobju, po prejemu prvega blaga.

12.5. Potrošnik lahko odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, katere predmet je dobava blaga, še preden začne teči odstopni rok.

12.6. Potrošnik lahko uveljavlja pravico do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, v pisni obliki ali v obliki zapisa na drugem trajnem nosilcu podatkov, če pa je bila pogodba sklenjena ustno, za uveljavljanje pravice potrošnika do odstopa od pogodbe zadostuje vsaka jasno oblikovana izjava potrošnika, s katero izraža svojo voljo za odstop od pogodbe (v nadaljnjem besedilu: »obvestilo o odstopu od pogodbe«). Potrošnik lahko za odstop od pogodbe uporabi vzorčni obrazec.

12.7. Odstopni rok iz odstavkov 12.1. do 12.3. se šteje za upoštevanega, če potrošnik najkasneje zadnji dan roka pošlje trgovcu obvestilo o odstopu od pogodbe.

12.8. Potrošnik lahko odstopi od pogodbe le v zvezi z določenim izdelkom ali izdelki, če je trgovec dobavil ali zagotovil več izdelkov na podlagi pogodbe, sklenjene na daljavo, ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov.

12.9. Dokazno breme glede uveljavljanja pravice do odstopa od pogodbe nosi potrošnik.

XIII. Pravice in obveznosti potrošnikov po odstopu od pogodbe, sklenjene na daljavo, in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca

13.1. Potrošnik je dolžan blago vrniti ali izročiti trgovcu ali osebi, ki jo trgovec imenuje za prevzem blaga, v 14 dneh od dneva odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od pogodbe, sklenjene zunaj trgovčevih prostorov v skladu s točko 12.1; to ne velja, če trgovec predlaga osebni prevzem blaga ali prevzem prek osebe, ki jo imenuje. Rok iz prvega stavka se šteje za izpolnjenega, če potrošnik blago pošlje trgovcu najkasneje zadnji dan roka.

13.2. Pri odstopu od pogodbe, sklenjene na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov trgovca v skladu s točko 12.1., potrošnik krije le stroške vračila blaga trgovcu ali osebi, ki jo trgovec imenuje za prevzem blaga; to ne velja, če se je trgovec strinjal, da bo stroške kril sam, ali če trgovec ni izpolnil obveznosti obveščanja, tj. če trgovec potrošniku ni posredoval posebnih informacij o njegovi pravici do odstopa od pogodbe v primeru pogodbe, sklenjene na daljavo, in pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca.

13.3. Potrošnik je odgovoren za vsako zmanjšanje vrednosti blaga, ki je posledica ravnanja z blagom, ki presega ravnanje, potrebno za ugotovitev lastnosti in funkcionalnosti blaga; to ne velja, če trgovec ni izpolnil obveznosti obveščanja v skladu s točko f) 15. člena, 1. odstavka, Zakona št. 108/2024 Zb. o varstvu potrošnikov in o spremembah nekaterih zakonov, kakor je bil spremenjen .

13.4. Potrošnik je dolžan trgovcu plačati ceno za dejansko opravljeno storitev do dneva vročitve obvestila o odstopu od pogodbe, če potrošnik v skladu s 1. odstavkom 19. člena Zakona št. 108/2024 Zb. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, s spremembami in dopolnitvami, odstopi od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, katere predmet je opravljanje storitve, dobava vode, ki ni naprodaj v omejeni količini ali v določeni količini, ali dobava toplote, in je pred začetkom opravljanja storitve podal izrecno soglasje v skladu s 17. členom, 10. odstavkom, črko c) Zakona št. 108/2024 Zb. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, s spremembami in dopolnitvami. Cena za dejansko opravljeno storitev se izračuna sorazmerno glede na skupno ceno, dogovorjeno v pogodbi. Cena za dejansko opravljeno storitev se izračuna na podlagi tržne cene opravljene storitve, če je skupna cena, dogovorjena v pogodbi, precenjena.

13.5. Potrošnik zaradi uveljavljanja pravice do odstopa od pogodbe, sklenjene na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov trgovca, v skladu s točko 11.1, ne nosi nobenih nadaljnjih obveznosti ali stroškov, razen obveznosti v skladu s točkami 13.1., 13.3. do 13.5. in obveznosti plačila dodatnih stroškov v skladu s točko 14.3.

XIV. Pravice in obveznosti trgovca po odstopu potrošnika od pogodbe, sklenjene na daljavo, in od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca

14.1. Trgovec je dolžan potrošniku v 14 dneh od dneva prejema obvestila o odstopu od pogodbe povrniti vsa plačila, ki jih je prejel od potrošnika na podlagi ali v povezavi s pogodbo, sklenjeno na daljavo, pogodbo, sklenjeno zunaj poslovnih prostorov trgovca, ali dopolnilno pogodbo, vključno s stroški prevoza, dostave, poštnine in drugimi stroški ter pristojbinami.

14.2. Trgovec je dolžan potrošniku povrniti vsa plačila iz odstavka 14.1 v obsegu, ki ustreza odstopu od pogodbe, razen če je potrošnik odstopil od celotne pogodbe, sklenjene na daljavo, ali od celotne pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca. Trgovec potrošniku ne more zaračunati dodatnih stroškov za prevoz, dostavo, poštnino in drugih stroškov ter pristojbin.

14.3. Trgovec ni dolžan plačati potrošniku dodatnih stroškov, če je potrošnik izrecno izbral način dostave, ki ni najcenejši običajni način dostave, ki ga ponuja trgovec. Dodatni stroški se razumejo kot razlika med stroški dostave, ki jih izbere potrošnik, in stroški najcenejšega običajnega načina dostave, ki ga ponuja trgovec.

14.4. Trgovec ni dolžan vrniti plačil potrošniku iz točke 14.1 pri odstopu od pogodbe, sklenjene na daljavo, ali pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, katere predmet je dobava blaga, preden mu je blago dostavljeno ali dokler potrošnik ne dokaže, da je blago poslal nazaj trgovcu, razen če trgovec predlaga, da blago prevzame osebno ali prek osebe, ki jo pooblasti.

14.5. Trgovec je dolžan potrošniku povrniti plačila iz točke 14.1. na enak način, kot jih je potrošnik uporabil za plačilo; to ne vpliva na pravico trgovca, da se s potrošnikom dogovori o drugem načinu plačila, če potrošniku v zvezi s plačilom niso zaračunane nobene provizije.

14.6. Trgovec je dolžan zagotoviti prevzem blaga na svoje stroške v roku iz odstavka 14.1., če je bilo blago na podlagi pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov trgovca, ob sklenitvi pogodbe dostavljeno na dom potrošnika in glede na naravo blaga blaga ni mogoče vrniti trgovcu po pošti.

14.7 Enostranski pobot terjatev med trgovcem in potrošnikom, ki izhajajo iz odstopa od pogodbe v skladu s točko 11.1, je prepovedan.

14.8. Trgovec od potrošnika ne more zahtevati povračila stroškov za

a) opravljanje storitve, dobava vode, ki ni namenjena prodaji v omejeni količini ali v določeni količini, ali dobava toplote v roku za odstop od pogodbe v skladu s točkami 12.1. do 12.3. ne glede na obseg opravljene storitve, če:

trgovec potrošniku ni posredoval informacij v skladu s členom 15(1)(f) ali (h) Zakona št. 108/2024 Zb. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, kakor je bil spremenjen , ali

potrošnik trgovcu ni dal izrecnega soglasja za začetek opravljanja storitve ali dobave vode ali toplote v skladu s točko c) 10. odstavka 17. člena Zakona št. 108/2024 Zb. o varstvu potrošnikov in o spremembah nekaterih zakonov, kakor je bil spremenjen ,

(b) celotno ali delno dobavo digitalne vsebine, ki jo trgovec dobavi drugače kot na oprijemljivem nosilcu podatkov, če:

potrošnik trgovcu ni dal izrecnega soglasja za začetek dobave digitalnih vsebin v skladu z oddelkom 17(10)(c) Zakona št. 108/2024 Zb. o varstvu potrošnikov in o spremembah nekaterih zakonov, kakor je bil spremenjen ,

potrošnik ni izjavil, da je bil pravilno seznanjen, da z izrazom soglasja iz prve točke izgubi pravico do odstopa od pogodbe, ali

trgovec potrošniku ni posredoval potrditve v skladu s točko b) 12. odstavka 17. člena ali točko b) 13. odstavka Zakona št. 108/2024 Zb. o varstvu potrošnikov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, kakor je bil spremenjen .

XV. Nadzorni organ

 

15.1 Pristojni organ za nadzor nad zakonitostjo na področju varstva potrošnikov je:

Slovaški inšpektorat za trgovinsko inšpekcijo

s sedežem v Prešovu za regijo Prešov

Defenders of Peace 6, 080 01 Prešov 1

Oddelek za nadzor

telefonska številka: 051/772 15 97

št. faksa 051/772 15 96

e-pošta: pr@soi.sk

e-pošta za pošiljanje predlogov: podnety@soi.sk

 

XVI. Alternativno reševanje sporov

 

16.1. V primeru, da potrošnik ni zadovoljen z načinom, kako je prodajalec obravnaval njegovo pritožbo, ali meni, da je prodajalec kršil njegove pravice, ima kupec pravico, da se obrne na prodajalca z zahtevo za odškodnino. Če prodajalec na zahtevo potrošnika v skladu s prejšnjim stavkom odgovori negativno ali na tako zahtevo ne odgovori v 30 dneh od dneva, ko je bila poslana potrošniku, ima potrošnik pravico vložiti predlog za začetek alternativnega reševanja sporov v skladu z določbami 12. člena Zakona št. 391/2015 Zb . o alternativnem reševanju sporov in o spremembah in dopolnitvah nekaterih zakonov, s spremembami in dopolnitvami. Pristojni subjekt za alternativno reševanje sporov s prodajalcem je Slovaška trgovinska inšpekcija (kontaktni podatki so navedeni https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi ) ali druga ustrezna pooblaščena pravna oseba, registrirana na seznamu subjektov za alternativno reševanje sporov, ki ga vodi Ministrstvo za gospodarstvo Slovaške republike (seznam je na voljo na http://www.mhsr.sk/ ali neposredno na https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 ).

Potrošnik ima pravico izbrati, na katerega od navedenih organov za alternativno reševanje sporov se bo obrnil. Potrošnik lahko za oddajo predloga za alternativno rešitev svojega potrošniškega spora uporabi platformo za spletno reševanje sporov, ki je na voljo na spletni strani http://ec.europa.eu/consumers/odr/ , ali neposredno na spletni strani https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage . Alternativno reševanje sporov lahko uporabi le kupec, ki pri sklepanju in izpolnjevanju pogodbe nastopa kot potrošnik. Alternativno reševanje sporov se uporablja le za spor med potrošnikom in prodajalcem, ki izhaja iz potrošniške pogodbe ali je z njo povezan. Alternativno reševanje sporov se uporablja le za pogodbe, sklenjene na daljavo. Subjekt za alternativno reševanje sporov lahko predlog zavrne, če merljiva vrednost spora ne presega 20 evrov. Organ za alternativno reševanje sporov lahko od potrošnika zahteva plačilo pristojbine za začetek alternativnega reševanja sporov do največ 5 evrov z DDV.

Vse nadaljnje informacije o alternativnem reševanju sporov med prodajalcem in kupcem - potrošnikom, ki izhajajo iz kupoprodajne pogodbe kot potrošniške pogodbe ali so povezani s kupoprodajno pogodbo kot potrošniško pogodbo, so na voljo na spletni strani Ministrstva za gospodarstvo Slovaške republike www.mhsr.sk in v Zakonu št. 391/2015 Zb . o alternativnem reševanju potrošniških sporov in o spremembah nekaterih zakonov, s spremembami in dopolnitvami.

 

XVII. Dodatne določbe

 

17.1. Prodajalec ne sme skleniti kupoprodajne pogodbe ali izvesti prodaje, posredovanja ali dostave alkoholnih pijač /izdelkov/, tobačnih izdelkov in drugih izdelkov osebam (kupcem), ki v času sklenitve kupoprodajne pogodbe še niso dopolnile 18 let in katerih prodaja osebam, mlajšim od 18 let, je prepovedana v skladu z veljavnimi in veljavnimi pravnimi predpisi Slovaške republike. V zvezi z zgoraj navedenim bo prodajalec preveril izpolnjevanje pogoja dopolnjenosti 18. leta starosti kupca s preverjanjem starosti prek osebnega dokumenta kupca /osebne izkaznice ali potnega lista/ ob izročitvi naročila kupcu. Prodajalec bo zgoraj navedeno izvedel prek pooblaščene osebe, ki bo naročilo dostavila kupcu. Če je kupec mlajši od 18 let ali če kupec ne dokaže ali noče dokazati svoje starosti, prodajalec naročila kupcu ne bo dostavil in kupoprodajna pogodba bo prenehala veljati.

 

17.2. Prodajalec ne sme skleniti kupoprodajne pogodbe ali izvajati prodaje, posredovanja ali dobave izdelkov, za katere je v skladu z zakonodajo Slovaške republike potrebno posebno dovoljenje, pooblastilo ali podobna institucija.

 

XVIII. Informacije o sprejetih kodeksih

 

18.1. Trgovec obvešča potrošnike, da ni posebnih ustreznih kodeksov ravnanja, ki bi jih prodajalec zavezal upoštevati, pri čemer se kodeks ravnanja razume kot dogovor ali skupek pravil, ki opredeljujejo ravnanje prodajalca, ki se je zavezal, da bo spoštoval ta kodeks ravnanja v zvezi z eno ali več določenimi poslovnimi praksami ali poslovnimi sektorji, če ti niso določeni z zakonom ali drugim pravnim predpisom ali ukrepom organa javne uprave, ki se je prodajalec zavezal upoštevati, in način, kako se potrošnik lahko z njimi seznani ali pridobi njihovo besedilo.

 

XIX. Vrednotenje potrošniških izdelkov

 

19.1. Trgovec ne nadzoruje in omejuje ocen izdelkov samo na osebe, ki so izdelek kupile pri trgovcu.

 

XX. Končne določbe

 

20.1. Prodajalec si pridržuje pravico do spremembe Splošnih pogojev poslovanja. Obveznost pisnega obvestila o spremembah Splošnih pogojev poslovanja se izpolni z njihovo objavo na spletni strani prodajalca. V primeru sprememb Splošnih pogojev poslovanja se za razmerje med kupcem in prodajalcem uporabljajo Splošni pogoji poslovanja, ki so veljavni v času sklenitve kupoprodajne pogodbe, do njenega prenehanja.

 

20.2. Ti splošni pogoji poslovanja so sestavni del postopka za pritožbe in načel ter navodil o varstvu osebnih podatkov tega spletnega mesta. Dokumenta - postopek za pritožbe in načela ter navodila o varstvu osebnih podatkov tega spletnega mesta so objavljena na domeni spletnega mesta prodajalca.

20.3. Ti splošni pogoji začnejo veljati in veljati z dnem objave na spletni strani prodajalca dne 14. 8. 2024.